Activitat 1
Curs: 3er Al bloc hem parlat de que Blanes hi ha un castell que és el castell de Sant Joan. Proposem com activitat fer una excursió amb els alumnes al castell.
Curs: 3er Al bloc hem parlat de que Blanes hi ha un castell que és el castell de Sant Joan. Proposem com activitat fer una excursió amb els alumnes al castell.
Anteriorment es demanarà que els alumnes, en grups de 4, busquin informació en la biblioteca i per Internet sobre el castell i que facin una petita guia. Aquesta informació pot ser per exemple: quan va ser construït? Amb quina finalitat? Ha canviat amb el temps? Quina funcionalitat té el castell actualment? Etc.
Seguidament, amb l’excursió al castell pretenem que els alumnes facin un dibuix del castell de la part que més els agradi per introduir-lo com a imatge principal a la guia.
Objectius de l’activitat nº1:
- Treballar en equip i cooperar.
- Utilitzar correctament les eines de recerca.
- Situar-se en l’espai
Dibuix del castell de Blanes
Activitat 2
Curs: 4rt
Curs: 4rt
La segona activitat sobre Blanes, consisteix en que, a través de les eines proporcionades a continuació i amb alguna informació del bloc, els alumnes descriguin un recorregut per arribar des de casa seva al port de Blanes.
Aquest recorregut es pot fer mitjançant el tren, l’autobús, bicicleta, cotxe, caminant, etc. A continuació els alumnes hauran de dibuixar en un mapa la trajectòria que escollirien i el mitjà de transport escollit.
Desprès a classe amb les diferents trajectòries que farien els alumnes, entre tots hauríem d’escollir quina és la trajectòria més sostenible i per què.
Objectius de l’activitat nº 2:
- Saber situar-se en l’espai.
- Conèixer diferents maneres de desplaçar-se.
- Conscienciar als nens que els transports públics són una opció més sostenible que el transport privat.
Mobilitat en Blanes: transport públic.
Activitat 3:
Curs: 6è
Aquesta activitat consta d'un estudi del municipi de Blanes. En primer lloc els alumnes hauran de realitzar una sortida en horari lectiu al municipi, més concretament a l'àrea del voltant de l'escola.
Els alumnes hauran de realitzar, en grups cooperatius de 4 persones, un estudi dels carrers de Blanes. S'hauran de fixar en aspectes com:
- Com són els carrers de Blanes?
- Quins tipus d'habitatges hi ha?
- Hi ha facilitats per les persones amb mobilitat reduïda?
- Trobem elements patrimonials? si s'escau, quins?
- Hi ha carrers amb preferència de vianants? Com són?
- Quines persones veiem al carrer?
- Hi ha facilitats per bicicletes?
- Hi ha soroll al carrer? Quins tipus de soroll hi ha?
Per tal de realitzar l'activitat els alumnes hauran de fer fotografies dels aspectes que hem esmentat i redactar apunts breus sobre la marxa.
Finalment, a l'escola durant diferents hores lectives, tinguent en compte la multidisciplinarietat de la feina a realitzar, i treballant cooperativament en diverses assignatures, crearàn un mural per decorar un espai de l'escola. En aquest mural els alumnes exposaran tot allò que han aprés sobre els aspectes treballats del municipi. En el mural predominaran les fotografies però també es valorarà la qualitat de la informació redactada.
Objectius de l'activitat nº3:
- Saber situar-se en l'espai.
- Treballar de manera activa i participativa.
- Treballar de manera cooperativa.
- Mantenir una actitud respectuosa envers els companys, el docent i l'entorn.
Activitat 4:
Curs: 2n
Aquesta activitat constarè de dues fases. En primer lloc el alumnes realitzaran una sortida en horari lectiu amb el docent a l'ajuntament de Blanes, on l'alcalde del municipi els explicarà de manera senzilla i entenedora, amb ajuda del docent, una explicació sobre el funcionament de l'ajuntament i la feina que hi realitzen les diferents persones que hi trobem.
En segon lloc, de manera individual i a l'aula els alumnes completaran una petita fitxa on apareixeran les següents preguntes:
- L'.................................. és l'encarregat del govern del municipi.
- L'ajuntament està governat per l'........................ i els ..................
- Els serveis que dona l'ajuntament s'anomen .................................
- Els empleats de l'ajuntament es diuen ....................................
- El municipi està format per tots els ......................... d'una localitat.
- L'ajuntament també es pot anomenar Casa de la .................
- L'alcalde és escollit pels...................................
- Les reunions d'alcaldes i regidors es diuen ..............................
- Les eleccions es fan cada ............................. anys
- Els regidors són escollits pels .........................................
Paraules: ALCALDE, CIUTADANS, PLENS , 4, SERVEIS MUNICIPALS, ALCALDE, REGIDORS, REGIDORS, HABITANTS, VILA.
Objectius de l'activitat nº4:
- Mantenir una actitud respectuosa vers els companys, el docent i el personal de l'ajuntament.
- Treballar la retenció de la informació i la seva comprensió, per tal de transcriure-la posteriorment.
- Conèixer el funcionament d'un ajuntament i les tasques que aquest realitza al municipi.
Fotografia de la façana principal de l'ajuntament de Blanes, extreta de www.blanesturisme.com. |
Activitat 5:
Curs:5é
L'ultima activitat tracta de treballar l'economia del municipi de Blanes, tot motivant als alumnes en la participació i execució de l'activitat.
Aquesta activitat consisteix en realitzar passar una enquesta molt senzilla de l'ocupació professional de la gent enquestada. Com per exemple poden ser: pares, mares, veïns, etc. Es repartiran 10 enquestes per cada alumne.
Una vegada feta l'enquesta, els nens hauran de dividir-los per sectors: primari, secundari i terciari. D'aquesta manera quan ajuntin totes les enquestes, podren estudiar i treballar quin és el sector que més predomina a Blanes, analitzant els resultats i fent una estadística de cada sector. A més a més, es podran treballar i observar altres aspectes més detallats que la enquesta proporciona. Com per exemple: les professions han anat canviant? Quin sector pensen que predomina més? Han acertat o estaven equivocats,etc.
Enquesta:
- Nom: Edat:
- Quines ocupacions professionals ha tingut al llarg de la seva vida?
- Quina ocupació professional té actualment?
- Ha canviat alguna vegada de professió?
- Quin sector creu que és el que més predomina a Blanes?
Un cop acabada aquesta activitat. A partir d'aquest sector és pot desenvolupar una altra activitat per analitzar que treballs són els que predominen més en aquest sector.
Exemple d'estadística
http://2.bp.blogspot.com/_yDNcEBLZExY/S6t-S76ds2I/AAAAAAAAAEE/TrLW6taOxJM/s320/grafica+verdadera.jpg
Objectius de l'activitat nº5:
- Conèixer els tres sectors econòmics.
-Conèixer el sector i les ocupacions que més predominen a Blanes.
- Aprendre a treballar i entendre les estadístiques i les gràfiques.
Hola Blanes!
ResponEliminaHem estat mirant les activitats que heu pensat per realitzar a l'escola. Totes són molt interessants però volem destacar la primera (anar de visita al castell de Sant Joan). El motiu és perquè als nens els crida molt l'atenció aspectes com l'època en la que va ser construida el castell i normalment els facina esbrinar-ne la seva història. A més pensem que és una activitat molt dinàmica que permet adquirir coneixements de manera vivèncial. El fet de posar els objectius a cada activitat creiem que és important, ja que d'aquesta manera és més fàcil trobar punts de partida que permetin arribar a les fites proposades.
En quan a la última, hi hem trobat algun error de picatge.
Fins aviat,
les vostres companyes de Cadaqués!
Bon dia!
ResponEliminaLes activitats que ens presenteu són originals i engrescadores. Creiem que la primera comparteix una bona idea però potser haurieu de detallar una mica més quina és la finalitat de dibuixar el castell. Pel que fa la segona dir-vos que ens sembla molt bé perquè és una manera de treballar conceptes de sostenibilitat a l'aula. A més, és totalment imprescindible que els nens i nenes es sàpiguen situar en l'entorn immediat que els rodeja.
Bon cap de setmana!